Thursday, September 10, 2015

1988 წელი - ამო სვანეთის თავზე


ჯარიდან 1988-ში დავბრუნდი სახლში დამხვდა ცუდი ამბავი: გარდაცვლილიკო ჩემი ბიძაშვილი. ამან ძალიან იმოქმედა ჩემს ოჯახზე (ჩემი დედ მამა მე რომ ჯარში წავედი მეორე თვეს აფრიკაში გაემგზავრნენ სამუშაოდ 4 წლიანი კონტრაქტით და შვებულებით იყვნენ ჩამოსულები და არც მათ იცოდნენ ეს ამბავი) მოკლედ მოხდა ისე რომ ბიძაჩემთან გვიან ღამე ვზივარ ეზოში პირდაპირ სვანეთის მთებისაკენ (ჩრდილოეთის მხარეს). გამოდის დედა ჩემი და მეუბნება შემოდიო, უცებ ამბობს ჯანო ნახე რანაირი მთვარეაო, მე ადრე შევამჩნიე აღმოსავლეთით ნამგალა მთვარე, და ახლა დედაჩემმა ჩრდილოეთით გამახედა. იქ იყო ასეთი რამ (ეს ვნახეთ მე, დედაჩემმა და ბიძაჩემმა):



    ჰაერში შორს ეკიდა მთვარის ბადროს ხელა ბირთვი, რომელიც ყვითელი იყო. უცებ მისგან მარჯვნივ და დაბლა რაღაც სასწაულად, მე არ ვიცი ამ მოვლენას რა ქვია, ალბათ "გაჩდა" წითელი ხასხასა პატარა სფერო, რომელსაც (მეორე უცნაური მოვლენა) თითქოს ქოლგა გახსნესო და შიგნიდან უყურებო, ისე გაჩნდა სალათისფერი იგივე ზომის როგორც პირველი ბირთვი რომელმაც ფერი იცვალა სწრაფად სალათისფერიდან ყვითლამდე. ამ დროს პირველი უძრავად ეკიდა. მერე გაჩდა მესამე, გამეორდა ზუსტად იგივე რაც მირველად და ასე დაეკიდა 5 ბირთვი, მერე ყველაფერი ერთად გაქრა...

    დედაჩემს ეს ამბავი მალე დაავიწყდა, ბიძაჩემისათვის სულერთი იყო და არის. მე კი დღემდე გადარეული ვფიქრობ რა იყო ეს????

ჯანო ჟვანია

No comments:

Post a Comment